Friday, February 4, 2011

Andai Ku Tahu..

Lirik Lagu:

andai kutahu

kapan tiba masaku
ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

reff:

aku takut
akan semua dosa dosaku
aku takut
dosa yang terus membayangiku

andai kutahu

malaikatMu kan menjemputku
izinkan aku
mengucapkan kata tobat padaMu

ampuni aku

dari segala dosa dosaku
ampuni aku
menangisku bertobat padamu

aku manusia

yang takut neraka
namun aku juga
tak pantas di surga




memperkenalkan.... 

~UNGU~

Barisan belakang: Rowman, Makki, Enda
Barisan hadapan: Oncy, Pasha

          Kumpulan unguband ini telah ditubuhkan di Indonesia. Penubuhan band ini pada mulanya tidak disengajakan. ianya bermula dengan lima orang ahli; Makki, Eki, Rowman, Gatot, dan Michael pada tahun 1996. Mereka berlima sebelumnya pernah berada di band masing-masing.Tahun 1997, Icad menggantikan posisi yang ditinggalkan Rowman iaitu pemain drum. Pada tahun 1998, Michael sebagai vocal telah keluar dan diganti oleh Pasha. Pada tahun tersebut mereka mula berusaha untuk menerbitkan sebuah album. Dengan bantuan Anang Hermansyah, mereka bertemu dengan producer. Producer tersebut memilih dua lagu UNGU berjudul BUNGA dan HASRAT dalam album berjudul KLIK produksi Warner Musik Indonesia pada tahun 2000. Pada tahun tersebut jugalah Enda menggalas tugas Eki yang keluar kerana performance yang lain sebagai pemain gitar. Rowman masuk kembali pada tahun 2002 sebaliknya Gatot pula meninggalkan kumpulan.

Itulah serba sedikit background dia...

Senarai Album yang berjaya dikeluarkan kumpulan UNGU:

KLIK
 (2000)
LAGUKU
 (2002)
TEMPAT
TERINDAH (2003)
MELAYANG
 (2005)
SURGAMU
(2006)
UNTUKMU
SELAMANYA
(2007)
PARA
PENCARIMU
 (2007)
AKU DAN
 TUHANKU
(2008)

PENGUASA HATI
 (2009)
MAHA
 BESAR (2009)
1000 KISAH
SATU HATI 
Kod Gitar:

A
Andai ku tahu
Bm
Kapan tiba ajalku
E
Ku akan memohon
A
Tuhan tolong panjangkan umurku

A
Andai ku tahu
Bm
Kapan tiba masaku
E
Ku akan memohon
A
Tuhan jangan kau ambil nyawaku

Chorus 1:
A Bm
Aku takut akan semua dosa-dosa ku
E A
Aku takut dosa yang terus membayangiku

Intro : A Bm E A

A
Andai ku tahu
Bm
Malaikat-Mu kan menjemputku
E
Izinkan aku
A
Mengucap kata taubat pada-Mu

Chorus 2:
A Bm
Aku takut akan semua dosa-dosa ku
E A
Aku takut dosa yang terus membayangiku

A Bm
Ampuni aku dari segala dosa-dosa ku
E A
Ampuni aku menagisku bertaubat pada-Mu

Bridge:
F#m Bm E A
Aku manusia yang takut neraka
F#m Bm E
Namun aku juga tak pantas di surga

A
Andai ku tahu
Bm
Kapan tiba ajalku
E
Izinkan aku
A
Mengucap kata taubat pada-Mu

Ulang Chorus 2

No comments:

Post a Comment